TRETMANI

Tretman senzorne integrativne disfunkcije

U tretman senzorne integrativne disfunkcije uključuju se djeca sa disfunkcijama i teškoćama senzorne integracije, samoregulacije, poremećaja mišićnog tonusa, teškoćama u motorici, poremećajima motoričkog planiranja, poremećajima percepcije, ponašanja, budnosti i otežanog igranja. Svrha sprovođenja programa senzorne integracije je podsticanje djece da slijede svoj unutrašnji poriv za kretanjem, igrom i razvojem. Tretmani se realizuju u posebno opremljenoj prostoriji, tzv senzornoj sobi.

Cilj programa senzorne integracije je:

  • dostizanje stanja smirene budnosti,
  • poboljšanje sposobnosti organizacije senzacija u informacije,
  • usvajanje pojmova koji leže u osnovi učenja.

Tretmanom senzorne integrativne disfunkcije djeca postižu bolju obradu informacija koje dobijaju preko čula, bolju samokontrolu i organizaciju ponašanja, stabilnija emocionalna stanja, prihvatljiviji prag tolerancije na frustracije, samoinicijativu u igri i aktivnostima i bolja obrazovna postignuća.

Logopedski tretman

Logopedski tretman ima izuzetno važnu ulogu u tretmanu i rehabilitaciji djece sa smetnjama iz spektra autizma, razvojnom disfazijom, ADHD-om, intelektualnom ometenošću, mucanjem i drugim smetnjama. Logopedska dijagnostika ima za cilj utvrđivanje govorno – jezičkog statusa korisnika, kao i eventualno utvrđivanje teškoća u čitanju i pisanju.

Logopedski tretman u Centru usmjeren je na:

  • razvoj i usmeravanje auditivne percepcije i pažnje,
  • bogaćenje rečnika,
  • razvoj rečenice i rečeničnih struktura,
  • razvoj sposobnosti auditivne percepcije i diskriminacije nosilaca gramatičkih kategorija (korekcija agramatizma),
  • razvoj verbalne memorije,
  • izazivanje glasova,
  • korekciju izgovora glasova i razvoj sposobnosti diskriminacije akustički sličnih fonema,
  • razvoj globalne psihomotorike,
  • razvoj i diferencijaciju oralne praksije,
  • podizanje stepena motivacije za komunikacijom,
  • razvoj sposobnosti pragmatske upotrebe jezika.

Za potrebe sprovođenja logopedskog tretmana Centar raspolaže i savremenim digitalnim logopedskim setom (Beringer).

Oligofrenološki tretman

Oligofrenolog vrši procjenu razvojnih i funkcionalnih osobenosti korisnika sa smetnjama u intelektualnom razvoju i intelektualnom funkcionisanju. Oligofrenološka procjena podrazumijeva procjenu sposobnosti korisnika neophodnih za učenje, adaptivno ponašanje, rad i svakodnevni život.

Oligofrenološki tretman u Centru usmjeren je na:

  • podsticanje sposobnosti pažnje i koncetracije korisnika,
  • razvoj fine motorike i grafomotorike,
  • razvoj govorno- jezičkih sposobnosti,
  • razvoj kognitivnih sposobnosti (pamćenja, mišljenja),
  • razvoj akademskih vještina (čitanje, pisanje i matematičke sposobnosti).

Fizoterapeutski tretman

Fizikalna terapija obuhvata i koristi različite fizikalne procedure sa ciljem unapređenja motoričkih sposobnosti korisnika, kao i realizacije aktivnosti svakodnevnog zivota. Tretman se planira i realizuje na osnovu periodičnih pregleda korisnika koje u Centru obavlja doktor specijalista fizikalne medicine i rehabilitacije (subspecijalista dječje fizijatrije). U Centru se sprovodi kineziterapija, uz mogućnost sprovođenja elektroterapije, magnetoterapije, laseroterapije i ultrazvučne terapije.

Fizikalni tretman u Centru usmjeren je na:

  • poboljšanje funkcionisanja lokomotornog aparata korisnika,
  • razvoj koordinacije,
  • održavanje i korekciju posture tijela,
  • uspostavljanje i održavanje ravnoteže,
  • korekciju hoda,
  • poboljšanje načina izvođenja dnevnih aktivnosti.

Psihološki tretman

Rad psihologa u Centru pokriva područja psihodijagnostike, psihološkog savjetovanja i tretmana. Zadaci psihologa uključuju opservaciju ponašanja korisnika u adaptacionom periodu, procjenu sposobnosti korisnika psihološkim mjernim instrumentima, kao i analizu i prevazilaženje eventualnog problematičnog ponašanja.

Na temelju navedenog u Centru se planiraju i sprovode psihološki tretmani usmjereni na:

  • stimulisanje opštih kognitivnih sposobnosti korisnika,
  • podsticanje mašte i kreativnosti,
  • razvoj strpljenja i tolerancije na frustraciju,
  • razvoj emocionalne stabilnosti,
  • razvoj vještina komunikacija,
  • razvoj samopouzdanja i samopoštovanja.